tiistai 19. toukokuuta 2015

May Long + Pikavisiitti USAan!




Moi! 

Meillä oli viime viikonloppuna pitkäviikonloppu, jota kutsutaan May Longiksi, koska se on ainoa toukokuun pitkä viikonloppu. Päätettiin tehä hostejen kanssa pikavisiitti Jenkkeihin, pieneen kylään nimeltä Birch Bay, joka sijaitsee Washingtonin osavaltiossa. Mun hostejen perhetutuilla on siellä talo, niin mentiin niille sinne kyläilemään.




Lauantaina iltapäivällä lähdettiin kohti BC placea, joka on sellainen fudis/amerikkalainen jalkapallo stadioni. Mentiin katsomaan Vancouver Whitecapsejen peliä host iskän, host veljen ja sen fudisjoukkueen kanssa. Peli oli Seattlea vastaan ja Whitecapsit hävis valitettavasti 2-0.


Sieltä lähdettiin suoraan ajelemaan USA:n rajaa kohti. Kun päästiin rajan yli, siitä oli enää jonkun vartin ajomatka Birch Bayhyn. Tultiin perille vasta yhdeksän aikoihin illalla ja sitten syötiin illallista ja istuttiin iltaa mun hostejen perhetuttujen kanssa. 

Aamulla heräiltiin ja syötiin aamupalaksi PUUROA!! En ollu syöny puuroo piiitkään aikaan! Laitoin siihen kans vaahterasiirappia. Sen jälkeen lähdettiin puistoon ja rannalle. Keli oli ihan älyttömän hyvä! Oltiin siellä rannalla muutama tunti ja näin kaks käärmettä, HYI!! Ihan liikaa mulle nähä kaks samana päivänä, pelkään käärmeitä ihan älyttömästi. 





Sit mentiin takas niiden sinne kämpälle ja lapset leikki sellasella vesi sprinklerillä ja sit syötiin lounaaks mac and cheeseä. Mun host iskä Paul ja sen toisen perheen isä rakens puumajaa!
Iltapäivällä lähettiin ajamaan takas kotiin ja käytiin jätskillä. Se ajomatka on vaan sellasen tunnin ehkä vähän päälle, riippuen kuinka nopeasti raja päästään ylittämään. 





Maanantaina oli Victoria Day, kaikki koulut ja kaupat ja kaikki oli kiinni, joten meillä oli se vapaa. Victoria Day on Queen Victorian synttäripäivä, niin sen kunniaksi se on kaikilla täällä Kanadassa vapaa. 

Muuten oon tässä lähiviikkoina kattonut paljon MM lätkää niin koulussa, kuin kotonakin. Harmi Suomen kannalta, oltais kyllä ansaittu parempaa ja Rinne oli ihan huippu!
Mutta onneks mun tokaks lemppari joukkue voitti, eli Kanada, jeeee! Tääl ei kyl lätkän MM kisat oo mikään iso juttu, olympialaiset on paljon isompi. Jopa NHL pudotuspelejen otsikot oli isommat, kun Kanadan maailmanmestaruus.

    
En voi oikeen uskoo,  miten nopeesti aika on mennyt, vastahan mä tulin tänne, ja tossa yks päivä iski ihan älyttömän kovaa se, että kohtahan mä lähen takas Suomeen.. Pelottaa, jännittää, itkettää mutta oon myös samaan aikaan ihan älyttömän innoissani nähä kaikki ihmiset siellä Suomessa! On ehdottomasti sekavin fiilis mitä ikinä ollut, jonka todennäköisesti muutkin vaihtarit tuntee tosi hyvin.
Lähtöpäivä on nyt siis päätetty ja lentoliput varattu, lähden Vancouverista 26.6.
Mun äiti ja mun sisko Lotta tulee ens viikolla tänne Vancouveriin vierailulle ja ollaan täällä eka viikko ja sit mennään San Franciscoon, Kaliforniaan muutamaksi päiväksi.

Oon tekemässä video postausta mun luokkaretkestä Vancouver Islandille ja toivon, et pääsen sen postaamaan mahdollisimman pian!

-Vilma

2 kommenttia:

  1. Heips! Onks sulla snapchat, ig, kik tai joku vastaava mitä kautta suhun vois ottaa yhteyttä?

    VastaaPoista